Lisbeth.B

  • Home
  • iHerb Rabat Kode
  • QR Kode
  • Links
  • Nytteviden
    • Tandpleje
    • Glykæmisk index
    • Gårdbutiklisten
    • Forskelsbehandling
    • Mærkning
  • DIY
    • Smykker
    • Hæklede handsker
    • Filtblomster
    • Zendoodles
    • Vævede blomster
    • Lommegavekort
    • Træ-gavemærkater
    • Malerier
    • Pølsebakkekunst
    • Valkede uldpunge
  • Foto
    • Abstrakte foto
    • The Hundred Days Summer Tour
    • The Hundred Days Town Tour

Tag Archives: dadler

Weekendguf

Posted on 17/11/2012 by Lisbeth Posted in Dessert, Jul, Snack Skriv en kommentar

Lidt skal der til og helst af den lidt sundere slags! I aften skal jeg trakteres med disse gufkugler. Jeg var weekenddoven og gad ikke står og gøre en køkkenmaskine ren efterfølgende, så jeg samlede såmænd bare det hele med hænderne, trillede til kugler som blev rullet i henholdsvis, lakridspulver, kokosmel og gojibærstøv. Sidstnævnte, malet til støv i kaffekværnen. De smager bedst iskolde, direkte fra køleskabet.

2 tørrede abrikoser klippet i bitte små stykker
2 udstenede dadler klippet i små stykker
14 malede mandler
1/2 moden banan
1 spsk. carob pulver
1/2 tsk. vanille pulver
1 spsk. fiberkokosmel
2 spsk. alm. kokosmel
saft fra f.eks mandarin eller appelsin til og samle massen med.
sødning efter smag, jeg bruger selv et lille bitte drys ren stevia.

Portionen gav 8 store kugler.

abrikos dadler gufkugler

Sukker detox?

Posted on 01/07/2012 by Lisbeth Posted in Kage Skriv en kommentar

Naa … ikke just, men en god hjælp til og komme tilbage på rette kurs efter halvandet døgns syndesold! Pyh, masser af hvidt brød, cafe latte med nøddesirup og slik (med sukker og e-numre) Men nu skal skuden vendes igen!

For og lukke munden på plageånden, har jeg bagt æblekokostoppe med stevia. Denne gang formet som kugler og trykket lidt flade inden bagningen. Ingen chokoladedyppelse! Jeg brugte desuden 1 spsk. fiber kokosmel i stedet for flager, udskiftede 4 af dadlerne med svesker og tilføjede 1 spsk. HUSK. Jeg havde ikke nogen hasselnødder, så der er 2 håndfulde mandler i.

De er bagt i 10 min. taget ud af oven, pyntet med mandler og bagt videre i yderligere 10 min.

æble dadler kanel kardemomme kokos nellike

Peanutis

Posted on 05/04/2012 by Lisbeth Posted in Dessert Skriv en kommentar

Jeg har så jammerligt ondt i min ryg! Jeg ved udmærket hvorfra det kommer – og ikke mindst, hvordan jeg kunne have undgået det! Jeg glemte det bare, hvilket jeg så bittert fortryder og lover mig selv – aldrig, at glemme det igen! Øv, det gør for ondt!

Nå, men kunne nu altså godt holde mig oprejst længe nok til lave denne lækre is. Den består i al sin enkelhed af en frossen banan, et drys vanillepulver, en god spsk. peanut butter uden sukker og 2-3 dadler der blendes godt og grundigt sammen. Min blender kunne ikke rigtig trække det, og jeg var derfor nødsaget til og tilføje et bette skvæt fløde. Jeg rørte desuden 10 gr. hakket mørk chokolade i inden servering, men det havde jeg altså ikke lige tid til og forevige!

Mums! 😮 Jaa, for man må rigtig meget gerne sådanne lækkerier, når man er rigtig meget syg og dårlig! Nemlig! Jeg hentede inspiration hos Fit4Livin

dadler frossen banan peanutbutter peanutis vanillepulver

Seneste indlæg

  • Ovnstegt Kylling
  • Tid til ribs
  • Bagte avocadoæg
  • Minifiberbrød
  • Chia-crackers

Seneste kommentarer

  • Henriette til Baileytrøffelkugler
  • Henriette til Grønkålsdrik
  • Jane til Grønkålsdrik
  • Jane til Glutenfrie morgenstykker
  • frk. sveske til Syre/base

Kategorier

Administration

  • Log ind
  • Indlæg-RSS
  • Kommentar-RSS
  • WordPress.org
CyberChimps

CyberChimps

© Lisbeth.B