Lidt skal der til og helst af den lidt sundere slags! I aften skal jeg trakteres med disse gufkugler. Jeg var weekenddoven og gad ikke står og gøre en køkkenmaskine ren efterfølgende, så jeg samlede såmænd bare det hele med hænderne, trillede til kugler som blev rullet i henholdsvis, lakridspulver, kokosmel og gojibærstøv. Sidstnævnte, malet til støv i kaffekværnen. De smager bedst iskolde, direkte fra køleskabet.
2 tørrede abrikoser klippet i bitte små stykker
2 udstenede dadler klippet i små stykker
14 malede mandler
1/2 moden banan
1 spsk. carob pulver
1/2 tsk. vanille pulver
1 spsk. fiberkokosmel
2 spsk. alm. kokosmel
saft fra f.eks mandarin eller appelsin til og samle massen med.
sødning efter smag, jeg bruger selv et lille bitte drys ren stevia.
Portionen gav 8 store kugler.

