Nøj, hvor de er lækre! Prøv dem! Jeg blev inspireret af min morgenmad og fandt bagefter på disse.
Jeg brugte: 1 + 1/2 store æbler,1 håndfuld udblødte mandler, reven skal af en halv appelsin, 2 tsk. stødt kanel, 1/2 tsk. stødt nellike, 1/2 tsk. vanillepulver (ikke vanillesukker) og 4-5 udstenede dadler køres godt sammen i en foodprocessor til en grødet masse. Massen skrabes over i en skål, hvorefter der tilsættes 1 dl. kokosmel, 2 spsk. chia frø (malede), 1 håndfuld udblødte mandler (malede), 2 spsk. honning. Rør godt sammen. Pisk halvanden til to æggehvider stift og vend dem i massen. Sættes på en bageplade med bagepapir ved hjælp af en lille spiseske og bages i cirka 15-20 min. De skal bare have en slags skorpe og tage en smule farve.
De bliver ikke helt hårde i skorpen, men skal føles lidt faste, selv om bløde.
Afkøl og dyp bunden i 80 % chokolade, smeltet over vandbad. Stilles på køl. Uhmmm 😮