Nå, men jeg havde lige nogle usaltede jordnødder som trængte til og blive brugt. Det har jeg så stadigvæk, for der gik ikke mange til min lille portion p.tærter. Det var mit første forsøg med sådan nogle, men det lykkedes da faktisk helt godt! Hvad kan også gå galt, med de ingredienser?
Smeltet chokolade, usaltede jordnødder og usødet jordnøddesmør. Jeg lavede små bunker af 6 nødder på bagepapir, skovlede en god tsk. jordnøddesmør hen over og dækkede til sidst de små portionsanretninger med smeltet chokolade og et nip havsalt. Dernæst afkøling indtil chokoladen er stivnet og så på ophold i fryseren, hvorfra de kan nydes, når frosne. De smelter lynhurtigt imellem fingrene og smager selvfølgelig ikke som de p-tærter vi køber, men de er garanteret sundere!