Her er lige opskriften på en banankagen, som rent faktisk smager super dejligt af kage, men samtidig mætter. Den er svampet og lækker. Jeg havde ikke pålægschokolade i hytten, derfor kun pyntet et drys hakkede hasselsnødder. Almindeligvis, ville jeg have lagt plader af mørk pålægschokolade på kagen efter omtrent 15-17 min. bagetid i ovnen og efterfølgende have drysset de hakkede nødder over den smeltede chokolade og bagt kagen i yderligere 5-7 min. Men pyt, for den smager glimrende 🙂
Mos bananerne sammen med mandelmælken og stil til side. Pisk æg, sukker, stevia og vanillepulver sammen og tilsæt banan massen. Giv det evt. en omgang med stavblenderen, så alle klumper forsvinder. Pisk kokosmel, fiberhusk og til sidst bagepulver i. Hæld op i en lille bageform ( 11×21 cm) foret med bagepapir og bag ved 200 grader i cirka 20-25 min. ialt.
2 bananer (moses med mandelmælken)
3 spsk. mandelmælk
3 æg
3 spsk. kokospalmesukker
3×45 mg. stevia pulver
1 tsk. vanillepulver
2 tsk. bagepulver
3 spsk. fiberkokosmel
1 spsk. fiberHUSK
2 håndfulde hasselnødder (hakkes)
mørk pålægschokolade fra Løgismose (plader)