De smager altså helt fantastiske de orangeknasbrød jeg opfandt i går. Sprøde, men også lidt seje. Bare totalt lækre 😀 Men prøv selv, de er nemme og lave.
1 dl solsikkekerner
1 dl hørfrø
1 dl. græskarkerner
1 dl. sesamfrø
100 g gulerod, rives
2 stk. æg
1 tsk. havsalt
1 dl mandler
2 -3 spsk. kokosolie, smeltes
reven skal af 2 stk. appelsiner
Solsikker, mandler og græskar hakkes fint og blandes med de øvrige kerner/frø. Salt røres i sammen med den revne gulerod, de to æg og den smeltet kokosolie. Der røres desuden reven skal af 2 appelsiner i. Dejen bredes ud på en bageplade beklædt med bagepapir og der markeres knækriller i passende størrelse med en skarp kniv. Bages ved 100 grader i små 2 timer på varmluft.