Jeg er begyndt og lave min egen mandelmælk ved og blende mandler, vanillepulver og vand. Cirka 2 dl. mandler til 7-8 dl. vand. Når mælken er siet og vredet fra, står jeg tilbage med mandelpulp, som jeg nægter blot og kassere. I dag bagte jeg en slags kagebrød af 2 x mandelpulp. Det smager rigtig, rigtig godt, men jeg tror altså, at det er ret kalorieheavy, så man bør nok nøjes med et enkelt stykke til kaffen 😉
Æg og hvider piskes godt sammen og skyr, kokosmælk + sukker, stevia, eddike, salt og kanel tilsættes. HUSK, kokosmel og rismel piskes i og til sidst røres mandelmassen også i. Dejen skrabes over i en brødform foret med bagepapir og bages ved 170 grader i 50-60 minutter.
2 x mandelpulp
1 dl. fuldkornsrismel
2 spsk. højfiberkokosmel
1 spsk. HUSK
1 tsk. natron
1 tsk. æblecidereddike
1 dl. skyr
1/2 dl. kokosmælk
1 spsk. kokospalmesukker
2 x stevia 45 mg.
2 æg
3 æggehvider
1 stor tsk. kanel
1 nip havsalt
sesamfrø til og drysse ovenpå